روز گذشته مرسدس پیش از فستیوال Goodwood به صورت رسمی از محصول جدید خود از سری AMG GT رونمایی کرد. AMG GT-R  با رنگ سبز مات به نمایش در آمده است.

این رنگ آمیزی یادآور پیست مشهور نوربرگ رینگ در کشور آلمان است که با نام جهنم سبز هم شهرت دارد.

مرسدس از 21 نوامبر 2016 این محصول را پیش فروش خواهد کرد و در مارچ 2017 تحویل دهی آن آغاز خواهد شد.

این مدل سومین نسخه از سوپرکوپه جدید مرسدس است.

 

مدل GT-R در حدود 57 mm عریض تر است، در سپر جلو اسپویلر عظیمی کار شده و سپر عقب هم مجهز به دیفیوزر دوتایی به همراه اسپویلر عظیم قرار گرفته بر روی درب صندوق عقب است.

در واقع مرسدس سعی کرده ظاهر مدل خیابانی را به مدل مسابقه ای که با نام AMG GT3 خوانده می شود نزدیک کند.

ورودی هوای بزرگ تر برای خنک کاری بهتر موتور V-8 و خروجی های قرار گرفته در دو سمت کاپوت برای خارج کردن جریان هوا کار شده است. همچنین در این مدل از آیرودینامیک فعال همچون محصولات فراری استفاده شده.

برای مثال در زیر خودرو و بین دو محور از تونل ونتوری استفاده شده و می تواند برای بهبود جریان هوا باز یا بسته شود. برای سقف این مدل هم از فیبر کربن با استقامت بالا استفاده شده است.

 

رینگ های 10 پره فورج کاری شده با رنگ مات مشکی در ابعاد 19 اینچی در جلو و 20 اینچی در عقب قرار گرفته اند. کلیپرهای ترمز هم به رنگ زرد درآمده اند.

چرخ ها به دو بازوی جناغی فورج کاری شده متصل شده اند. محور عقب هم به یک آنتی رول بار ضخیم تر مجهز شده است.

 

اما جدیدترین تکنولوژی رونمایی شده برای اولین بار در یک مرسدس بنز، فرمان پذیری چرخ های عقبی به اندازه 1.5 درجه است و مرسدس را در کنار پورشه و فراری قرار می دهد.

محور عقب مجهز به دیفرانسیل محدود کننده لغزش است و فرمان اسپرت حساس به سرعت، پکیج هندلینگی این سوپرکوپه را تکمیل می کند.

 

 

موتور 4 لیتری V-8 تویین توربو 75 اسب بخار بیشتر قدرت تولید می کند و حال به عدد 585  اسب بخار رسیده است. گشتاور هم تا مرز 700 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. مرسدس بوست توربوشارژر ها را در حدود 2.17 psi نسبت به نسخه پایه افزایش داده است.

مرسدس ادعا می کند که مدل GT-R در عرض 3.6 ثانیه از صفر به صد می رسد و حداکثر سرعت هم در حدود 318 کیلومتر بر ساعت است. نسبت تقسیم وزن عقب به جلو هم 47.3 به 52.7 است و نسبت قدرت به وزن هم به ازای هر اسب بخار 2.66 کیلوگرم است.

 

مرسدس از صندلی های مسابقه ای اصطلاحا سطلی (باکت) که با چرم ناپا پوشیده شده اند استفاده کرده است. استفاده از رنگ مشکی و ترکیب آن با رنگ زرد تریم اصلی داخل اتاق را تشکیل داده است و خریداران می توانند از تریم فیبرکربنی هم بهره بگیرند.

مرسدس هنوز قیمت این مدل را اعلام نکرده اما قطعا به عنوان یک نسخه حرفه ای تر به نسبت مدل GT S که قیمت 131.200 دلاری دارد، با قیمت بیشتری عرضه خواهد شد.

شما می توانید برای مشاهده مقالات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

مجله دانستنی ها